مکانهای گردشگری ایران و جهان

در این وبلاگ شما مکانهای عمومی ایران و جهان را مشاهده می کنید.

مکانهای گردشگری ایران و جهان

در این وبلاگ شما مکانهای عمومی ایران و جهان را مشاهده می کنید.

  • ۰
  • ۰

سد میجران

سد میجران در نزدیکی رامسر و بر روی رودخانه نسارود احداث شده است. این سد حد واسط بین اربکله و دالخانی است و به علت وسعت خود و جنگل های اطرافش، چشم انداز زیبایی را برای گردشگران و دوستداران طبیعت خلق کرده است.
سد میجران در فاصله 20 کیلومتری رامسر و با فاصله ۵ کیلومتر به طرف جنوب از مارکوه قرار دارد. جاده تا تاج سد آسفالته است اما با توجه به منطقه حفاظتی سد میجران شما نمی تونید وارد محوطه یا کناره آن شوید. اما چشم انداز دریاچه پشت این سد از فاصله‌ای دورتر از خود سد نیز بسیار دیدنی و جذاب است.

مشخصات سد میجران:

نوع سد : سنگریزه ای (سنگی) با هسته بتن آسفالتی
طول تاج : ۱۸۶ متر
ارتفاع سد از بستر رودخانه : ۵/۵۴ متر
ارتفاع از پی : ۵/ ۵۸ متر
حجم مصالح بدنه سد : ۳۸۲۵۰۰ متر مکعب
ضخامت سد در پی : حداکثر ۲۲۰ متر
عرض تاج : ۸ متر
حجم ذخیره : ۸ میلیون متر مکعب
حجم قابل تنظیم : ۱۵ میلیون متر مکعب
سال بهره برداری : اسفند ۱۳۸۲

اهداف : تأمین آب زراعی منطقه به میزان ۱۵۰۰ هکتار، توسعه و تقویت صنعت توریسم و تأمین آب شرب شهرهای رامسر، کتالم و سادات شهر به میزان ۷ میلیون متر مکعب

منطقه اطراف سد میجران مکانی بسیار خوش آب و هوا و سرسبز است که می‌تواند اوقاتی خوش را برای گردشگران به ویژه ماهیگیران و طبیعت دوستان رقم زند.  سد میجران از فراز جاده مانند تکه‌ای از بهشت در روی زمین بوده و زیبایی خیره کننده‌اش روح هر طبیعت دوستی را به وجد می‌آورد. 

راه دسترسی به سد میجران :

خیابان میرزا کوچک خان ( جاده جنت رودبار) در 7 کیلومتری شرق شهر رامسر قرار دارد. پس از وارد شدن به جاده میرزا کوچک خان و طی نمودن 23 کیلومتر در جاده آسفالته به بکرترین جنگل شمال (جنگل دالخانی) با وسعت 600 هزار متر مربع می‌رسیم اما کمی قبل‌تر در اوایل مسیر با طی نمودن حدود 6 کیلومتر از دوراهی هریس یک مسیر انحرافی به سمت راست می‌باشد که با وارد شدن به این مسیر با منظره باور نکردنی سد میجران روبرو می‌شویم.  با ادامه این  مسیر به روستای طالش سرا می‌رسیم سر دوراهی طالش سرا در صورت رفتن به سمت راست به ورودی سد میجران می‌رسیم، اما با ادامه مسیر و رسیدن به روستای کلاچکه، وارد جاده خاکی جنگلی بسیار زیبا با منظره سد می‌شویم که منظره بسیار زیبا و دل انگیزی می باشد.

اقامت منطقه سد میجران:

برای داشتن تجربه‌ای متفاوت از اقامت در این جنگل زیبا می‌توانید با رزرو ویلا یا سوئیت جنگلی در سایت ویلاجار، یک شب رویایی را در کنار سد میجران و در ویلاهای اجاره‌ای روستانشینان مهمان‌نواز بگذرانید.

  • ۹۵/۱۲/۱۸
  • فرشاد ذوقی

سد میجران

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی